Szervezési, Intézményirányítási és Szociális Iroda
Vezetője: Sándor Tamás, Várpalota város aljegyzője
Telefon: +36-88/592-683
E-mail:sandor.tamas(kukac)varpalota.hu
Az iroda alapvető feladatai:
- Szervezi az országgyűlési képviselő, a polgármester az önkormányzati képviselő, továbbá egyéb jogszabályon alapuló választást, valamint az országos és helyi népszavazást.
- Biztosítja a Képviselő-testület, a Képviselő-testület bizottságai, a nemzetiségi önkormányzatok, továbbá a részönkormányzat működésével kapcsolatos szervezési, jogi és szakmai ellátási feladatokat.
- Ellátja az előterjesztések törvényességi ellenőrzését. A jogszabályváltozásoknál kezdeményezi a helyi rendeletalkotást vagy módosítást. Gondoskodik a jogalkalmazók önkormányzati rendeletekkel történő ellátásáról. Az állampolgárok széles körére kiterjedő jogpropagandát végez. A helyi sajtóban közzéteszi az aktuális rendeleteket, döntéseket.
- Kiszolgáló tevékenység keretében biztosítja a gondnoki, az informatikai, telefonközpont kezelői, a sokszorosítói és postázási feladatokat. Bonyolítja a hivatal ügyiratkezelését.
- Feladata az önkormányzat település-egészségügyi, körzeti egészségügyi, védőnői, bölcsődei, népjóléti és szociális, esélyegyenlőségi, továbbá a gyermek és ifjúsági feladatokról való gondoskodással összefüggő közszolgáltatói kötelezettségek ellátásának felügyelete és szervezése, valamint az ezekhez kapcsolódó döntések, pályázatok előkészítése.
- Végzi az ügyiratok érkeztetését, a bejövő posta szervezeti egységenkénti bontását, az ügyiratok átvételét.
- Az iroda közreműködik a jegyző közhatalmi hatósági, igazgatási ügyeinek intézésében és az önkormányzat működtetési funkcióinak a köznevelési intézményrendszer terén jelentkező gyakorlatában.
- A polgármester és az alpolgármester megbízásából közreműködnek az önkormányzati fenntartású köznevelési intézmények működtetésével összefüggő feladatok ellátásában, az ezekkel kapcsolatos képviselő-testületi, részönkormányzati és bizottsági döntések határidőre történő szakmai és ügyviteli előkészítésében, a döntések végrehajtásában.
- Tájékozódik az intézmények munkafeltételeiről, a munkaerő- és bérgazdálkodásról, a felszereltség színvonaláról, a gazdálkodás hatékonyságáról.
- Közreműködik a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai programjában meghatározott feladatok végrehajtásának és a pedagógiai-szakmai munka eredményességének értékelésében. Közreműködik a nevelési-oktatási intézmény pedagógiai programja, a házirendje és az SZMSZ ellenőrzésében.
- Az ellátottsági színvonal elemzése alapján intézménylétesítést, megszüntetést, szervezet-módosítást, átszervezést, fejlesztést kezdeményez.
- Részt vesz az egészségügyi alap- és szakellátással, valamint a szociális szolgáltatásokkal összefüggő feladatok végrehajtásában.
- Együttműködik a gyermek- és ifjúságvédelmi hatósági döntések meghozatalában.
- Koordinálja az ifjúságot érintő önkormányzati, polgármesteri hivatali, intézményhálózati civil és informális szervezeti tevékenységeket.
- Elősegíti és támogatja az ifjúság szerveződéseit, erőforrásokat tár fel az ifjúsági feladatok ellátásához. Pályázatokat készít az ifjúsági munkát segítő feladatok hatékonyabb, színvonalasabb ellátásához.
A Képviselő-testület tevékenységével kapcsolatos feladatok ellátása keretében:
- Végzi az országgyűlési képviselők és az önkormányzati képviselők és a polgármester választásával kapcsolatos jogszabályban meghatározott feladatokat.
- Részt vesz az országos és helyi népszavazás lebonyolításában, ellátja az ezzel kapcsolatos feladatokat.
- Biztosítja a választások és népszavazások rendjét, a nyilvánosságot, a jogszabályban engedélyezett adatkezelést és adatszolgáltatást.
- Gondoskodik a választásokon közreműködő személyekről és a működésükhöz szükséges feltételek biztosításáról.
- Végzi a választási szervek és a választási iroda tagjainak oktatását.
- Gondoskodik a képviselő-testület működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.
- Szervezi a szociális rendszer működését és biztosítja az ellátások igénybevételét a feltételek megléte esetén.
- A képviselő-testületet rendszeresen tájékoztatja a segélyezésre rendelkezésre álló költségvetési keret felhasználásáról.
- Nyilvántartja a képviselő-testület döntéseit, azokat postázásra, érintettek részére történő továbbításra átadja az előkészítőnek (ügyintézőnek). Végzi az önkormányzat rendeleteinek kodifikálását.
- Az iroda feladatkörébe tartozóan gondoskodik a Képviselő-testület bizottságainak és részönkormányzati döntéseinek hatályosulásáról (intézkedések megtétele).
- Ellátja a képviselő-testület, a bizottságok, valamint a nemzetiségi önkormányzat és a részönkormányzat adminisztrációs feladatait, üléseinek jegyzőkönyvezését, végzi azok kezelését, adminisztrációs feladatait.
- Közreműködik a helyi jogismeretek növelésében, ennek keretében végzi az önkormányzat rendeleteinek és határozatainak propagálását.
- Közreműködik a polgármester, alpolgármester, az önkormányzati képviselők és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartásában és őrzésében.
- Felméri a hivatal informatikai igényét, és javaslatot dolgoz ki az igények kielégítésére.
- Folyamatosan biztosítja a hivatal feladatainak ellátásához szükséges informatikai hátteret, szervezi az eszközök, programok használatához szükséges személyi feltételek biztosítását.
- Vezeti az alkalmazott programok nyilvántartását, karbantartását.
- Végzi az adatállomány védelmét, és a jogszabályban meghatározottak részére adatot szolgáltat.
- Együttműködik a szervezeti egységekkel, valamint a hivatal informatikai rendszerével kapcsolatban álló képviselőivel.
- Gondoskodik a jogszabályi előírásoknak megfelelően a választási iratok megsemmisítéséről.
- Előkészíti a költségvetési rendelet-tervezethez az önkormányzati, igazgatási tevékenység működési kiadásait.
- Végzi a bizottsági és testületi ülésre kerülő anyagok törvényességi és jogszerűségi ellenőrzését. Jogszabálysértés észlelése esetén az anyagot az előkészítőnek javításra visszaadja.
- Megbízás alapján előterjesztéseket készít, azok tárgyalása során képviseletet lát el.
- Figyelemmel követi a magasabb szintű jogszabályok hatályba lépését, változását és ezek alapján kezdeményezi az önkormányzati rendelet módosítását, megalkotását, vagy határozat meghozatalát, módosítását és visszavonását.
- Közreműködik a hivatal egységes jogalkalmazói gyakorlatának kialakításában. Figyelemmel kíséri a hivatal jogalkalmazói munkáját. Kezdeményezi az egységes gyakorlat kialakítását, továbbá új vagy jelentős mértékben történt jogszabályváltozás miatt az ügyintézők egy részének vagy az ügyintézői kar egészének oktatását.
- Végzi az ügyiratok iktatását, irattározását, selejtezését. Kapcsolatot tart az illetékes levéltárral.
- Ellátja a hivatalba történő beléptetést. Biztosítja az anyagok ki- és beszállítását.
- Kezeli a hivatal telefonközpontját.
- Gondoskodik a hivatal épületének üzemeltetéséről, valamint a hivatal épületében dolgozó önkormányzati alkalmazottak, képviselők, bizottsági tagok kiszolgálásáról. Biztosítja az épület, az eszközök karbantartását.
- Az informatikai eszközökön kívül biztosítja a hivatal alkalmazottai munkavégzéséhez szükséges technikai berendezéseket, irodaszereket, nyomtatványokat, közlönyöket, szakkönyveket a költségvetésben megállapított kereten belül.
- Végzi a különféle iratanyagok sokszorosítását és postázását.
- A polgármester és az alpolgármester megbízásából közreműködnek az egészségügyi és szociális feladatok ellátásával összefüggő képviselő-testületi, bizottsági és részönkormányzati döntések határidőre történő szakmai és ügyviteli előkészítésében és végrehajtásában.
- Közreműködik az intézményi működési szabályzatok, programok előkészítésében.
- Kidolgozza az intézményekben szedhető térítési díjak megállapításának, illetve változtatásának javaslatait.
- Közreműködik a városi középiskolai ösztöndíj pályázat, illetve a Bursa Hungarica Ösztöndíjpályázat városi támogatási rendszerének a lebonyolításában.
- Közreműködik a városi Kábítószerügyi Egyeztető Fórum munkájában.
- Közreműködik a helyi értéktárral kapcsolatos feladatok ellátásában.
- Közreműködik a helyi civil szervezetek működésének támogatásával kapcsolatos feladatok ellátásában.
Szociális ellátások körébe tartozó ügyintézés körében:
- Megállapítja a települési támogatásra való jogosultságot.
- Biztosítja a jogszabályban előírt adatok kezelését és arról a jogosultaknak adatot szolgáltat.
- Végzi a segélyezési és támogatási ügyek intézését. Ennek keretében együttműködik az ügyben érintett társszervekkel.
- Igazolást ad ki a támogatások igénybevételéhez.
- Elrendeli a jogosulatlanul felvett juttatás visszafizetését.
- Szükség szerint környezettanulmányt végez.
- Közreműködik az önkormányzati tulajdonú lakások bérbeadásában. Intézi a bérlakásokra benyújtott bérbevételi ajánlatok nyilvántartását, és az önkormányzati érdekéből történő bérbeadás iránti kérelmek előkészítését.
- Közreműködik a fiatal házasok első lakáshoz jutásával kapcsolatos feladatok ellátásban. Gondoskodik a pályázatok kiírásáról, vezeti az ezzel kapcsolatos nyilvántartást, kiküldi az értesítéseket, előkészíti a kapcsolódó szerződéseket, gondoskodik a jelzálogjog bejegyzésével kapcsolatos feladatok ellátásáról, előkészíti a Képviselő-testület illetékes bizottsága számára a pályázattal kapcsolatos előterjesztéseket.
Közzététel területén:
- Gondoskodik a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának közzétételéről.
Közzététel módja: a nyilvánosság számára elérhető módon.
Első közzététel: 2004. január 01.
A Várpalotai Többcélú Kistérségi Társulással kapcsolatos (munkaszervezeti) feladatok:
- Közreműködik a Társulási Tanács munkatervének összeállításában.
- A munkatervnek megfelelően előkészíti, egyezteti a Társulási Tanács és szervezetei elé kerülő előterjesztéseket, gondoskodik az előterjesztések kiküldéséről.
- Gondoskodik a Társulási Tanács és szervezetei üléseinek megszervezéséről.
- Ellátja az ülések jegyzőkönyvének elkészítésével, valamint a jegyzőkönyv és a határozatok érdekeltek részére való megküldésével kapcsolatos feladatokat, ellátja az előterjesztések, jegyzőkönyvek, határozatok nyilvántartásával kapcsolatos feladatokat, továbbá közreműködik a határozatok végrehajtásában, illetve végrehajtásának ellenőrzésében.
- Gondoskodik a döntések végrehajtásáról szóló előterjesztés elkészítéséről.
- Rendezi a közösségi busz üzemeltetésével kapcsolatos ügyeket (foglalások, menetlevelek összesítése, visszaigazolások küldése).
- Intézi a Térségi Népjóléti Gondozási Központ Alapító Okiratával, működési engedélyével, szakmai programjával kapcsolatos ügyeket.
- Közreműködik a Térségi Népjóléti Gondozási Központba tartozó intézményekben ellátott személyek által fizetendő térítési díj mérséklésével, elengedésével kapcsolatos eljárásokban.
- Koordinálja a központi háziorvosi ügyelet működését.
- Települési támogatások:
- lakásfenntartási támogatás
- ápolási támogatás
- közgyógyellátási támogatás
- adósságkezelési támogatás
- létfenntartási támogatás
>
- Rendkívüli települési támogatások:
- gyógyszertámogatás
- temetési támogatás
- elemi károsultak támogatása
- rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
- krízistámogatás
gyermekvállalási támogatás
- Egyéb szociális ellátások:
- köztemetés
- rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény
Letölthető dokumentumok:
Az új 2015. március 1-jétől hatályos, 4/2015. (II.24.) rendeletnek megfelelő mellékletéketek:
KÉRELEM – lakásfenntartási támogatás megállapítása iránt
– vagyonnyilatkozat a kérelemhez
KÉRELEM – Ápolási támogatás megállapítására
IGAZOLÁS ÉS SZAKVÉLEMÉNY – az ápolási támogatás megállapításához/kötelező felülvizsgálatához
KÉRELEM – Közgyógyellátás támogatás megállapítására
KÉRELEM – adósságkezelési támogatás megállapítása iránt
KÉRELEM – egyéb támogatáshoz (Létfenntartási támogatás – Gyógyszertámogatás
- Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
- Temetési támogatás – Elemi károsultak támogatása megállapítása iránt)
- Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény formanyomtatvány