Elektronikus Ügyintézés
Elektronikusan a Várpalota Polgármesteri Hivatal és Várpalota Város Önkormányzatának feladat- és hatáskörébe tartozó ügyeit az alábbi linken keresztül tudja intézni, megindítani:
Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy aVárpalota Város Önkormányzata és a Várpalotai Polgármesteri Hivatal az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvényben (továbbiakban: Eüsztv.) foglaltaknak megfelelően 2018. január 1. napjától biztosítja ügyfelei számára az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
Az ügyfél – törvény, eredeti jogalkotói hatáskörben megalkotott kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában – jogosult az elektronikus ügyintézést biztosító szerv előtt az ügyei intézése során ügyintézési cselekményeit elektronikus úton végezni, nyilatkozatait elektronikus úton megtenni (Eüsztv. 8. § (1) bekezdés).
Az Eüsztv. 9. § (1) bekezdésében meghatározott szervek és személyek elektronikus ügyintézésre kötelezettek. Ennek megfelelően elektronikusan köteles az ügyeit intézni – többek között – az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, költségvetési szerv, valamint az ügyfél jogi képviselője.
Természetes személy ügyfél megválaszthatja, hogy elektronikus vagy nem elektronikus formában kívánja az ügyeit intézni, kivéve, ha az elektronikus kapcsolattartás alkalmazása számára jogszabály alapján kötelező.
Természetes személy részére az elektronikus ügyintézési szolgáltatások igénybevételéhez ügyfélkapu regisztráció szükséges, mellyel kapcsolatos tájékoztatás elérhető a www.magyarorszag.hu oldalon.
Várpalota Város Önkormányzata és a Várpalotai Polgármesteri Hivatal az elektronikus ügyintézést az ASP Központ keretében működő E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL-on keresztül https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap és az általános célú elektronikus kéreleműrlap szolgáltatás (a továbbiakban: e-Papír szolgáltatás https://epapir.gov.hu/) segítségével biztosítja.
Tájékoztatásul közöljük, hogy:
- Várpalota Város Önkormányzatának elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetősége (hivatali kapu): VARPONK
- a Várpalotai Polgármesteri Hivatal elektronikus ügyintézés céljára szolgáló elérhetősége (hivatali kapu): VARPPH
Kérjük Tisztelt Ügyfeleinket, hogy amennyiben az adott ügytípusban az E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL-on keresztül rendelkezésre áll elektronikus űrlap (formanyomtatvány), szíveskedjenek azt használni.
E- ügyintézéssel összefüggő jogszabályok
257/2016. (VIII. 31.) Korm. rendelet az önkormányzati ASP rendszerről
24/2016. (VI. 30.) BM rendelet a bizalmi szolgáltatásokra.
84/2012. (IV. 21.) Korm. rendelet egyes, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szervezetek kijelöléséről
451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézés részletszabályairól
- évi CCXXII. törvényaz elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól
37/2016. (VI. 13.) Korm. rendelet az elektronikus ügyintézési szolgáltatások nyújtására felhasználható elektronikus aláíráshoz és bélyegzőhöz kapcsolódó követelményekről
Közterület-használati eljárás:
E-Önkormányzati portálon keresztül lehet benyújtani a kérelmet.
E-Önkormányzati portál/ügyindítás/
Az eljárási illeték mértéke 3000,- Ft, melyet az alábbi, Raiffeisen Bank Zrt.-nél vezetett illetékszámlára kell átutalni: 12081000-00115409-01900000
Tájékoztatások az elektronikus ügyintézéshez:
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan
Használatot, ügyintézést segítő videók:
Gépjárműadó-mentesség bejelentése
Szálláshely bejelentése nyilvántartásba
Szociális támogatási kérelem benyújtása
Útmutatók
Elektronikus helyi iparűzési adóbevallás készítése – útmutató