HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY IRÁNTI KÉRELEM – ingatlan lakás rendeltetési egységeinek számáról – Várpalota város hivatalos oldala
9619
post-template-default,single,single-post,postid-9619,single-format-standard,qode-core-1.1.1,suprema-ver-1.6,qodef-smooth-scroll,qodef-preloading-effect,qodef-mimic-ajax,qodef-smooth-page-transitions,qodef-blog-installed,qodef-header-standard,qodef-fixed-on-scroll,qodef-default-mobile-header,qodef-sticky-up-mobile-header,qodef-dropdown-animate-height,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY IRÁNTI KÉRELEM – ingatlan lakás rendeltetési egységeinek számáról

HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY IRÁNTI KÉRELEM – ingatlan lakás rendeltetési egységeinek számáról

HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY IRÁNTI KÉRELEM

ingatlan lakás rendeltetési egységeinek számáról

 

Alulírott,

név: ……………………………………………………………………………………………..

szül.hely, idő:  ………………………………………………………………………………….

a.n.:  …………………………………………………………………………………………….

lakcím:  …………………………………………………… hrsz.:  ……………………………

tel.:  ……………………………………  e-mail cím:  …………………………………………

büntetőjogi és kártérítési felelősségem teljes tudatában nyilatkozom, hogy a kérelmezett

ingatlan, melynek címe: ……………………………………………………, hrsz.: …………..,

  • társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősül és
  • a kérelmezett ingatlanon található lakás rendeltetési egységek száma: ….

Kérem Várpalota Város Polgármesteri Hivatalának Jegyzőjét, hogy

szolgáltató neve, címe (ahol kérelmező a hatósági bizonyítványt felhasználja): ……………….

……………………………………………………………………………………………………

előtt történő bemutatásra részemre hatósági bizonyítványt kiállítani szíveskedjen a Várpalota,

………….. hrsz.-ú ingatlanon található, 253/1997. (XII.20.) Korm. rendelet (továbbiakban:

OTÉK) 105. §-a szerinti lakás rendeltetési egységeinek számáról.

Az OTÉK 105. § (1) bekezdése alapján a lakás olyan huzamos tartózkodás céljára szolgáló önálló rendeltetési egység, melynek lakóhelyiségeit (lakószoba, étkező stb.), főzőhelyiségeit (konyha, főzőfülke), egészségügyi helyiségeit (fürdőszoba, mosdó, zuhanyzó, WC), közlekedő helyiségeit (előszoba, előtér, belépő, szélfogó, közlekedő, folyosó) és tároló helyiségeit (kamra, gardrób, lomkamra, háztartási helyiség stb.) úgy kell kialakítani, hogy azok együttesen tegyék lehetővé

  1. a pihenést (az alvást) és az otthoni tevékenységek folytatását,
  2. a főzést, mosogatást és étkezést,
  3. a tisztálkodást, a mosást, az illemhely-használatot,
  4. az életvitelhez szükséges anyagok és tárgyak tárolását tervezési program szerint (pl. élelmiszer-tárolás, hűtőszekrény elhelyezési lehetősége, mosás céljára szolgáló berendezés, ruhanemű, lakáskarbantartás eszközeinek, egyéb szerszámoknak és sporteszközöknek az elhelyezése).

(2) A lakószoba a lakás minden olyan természetes megvilágítású és szellőzésű, fűthető, huzamos tartózkodás céljára szolgáló, legalább 8 m2 hasznos alapterületű helyisége, amely lehetővé teszi az (1) bekezdés a) pontja szerinti tevékenységek folytatását – kivéve a jövedelemszerzést szolgáló munkavégzést – és az azokhoz kapcsolódó berendezések elhelyezését.

(3) A 30 m2-t meghaladó hasznos alapterületű lakás legalább egy lakószobája hasznos alapterületének legalább 16 m2-nek kell lennie. Ebbe és a lakószoba (2) bekezdés szerinti alapterületébe nem számítható be a főző és az étkező funkció céljára is szolgáló helyiség, helyiségrész hasznos alapterülete, amennyiben az a lakószoba légterével közös.

(4) A lakásnak fűthetőnek kell lennie, lehetőleg minden helyiségben a rendeltetésének megfelelő szellőzést, természetes megvilágítást biztosítani kell.

A 259/2022. (VII.21.) Korm. rendelet 7/A. § (6) bekezdése alapján „a lakossági fogyasztó nyújtja be  hatósági bizonyítványt az egyetemes szolgáltató részére.” A fent hivatkozott rendelet 7/A. § (7) bekezdése szerint „ha az egyetemes szolgáltató azt észleli, hogy az ingatlan lakás rendeltetési egységeinek száma nem egyezik meg a hatósági bizonyítványban foglaltakkal, ezt hatósági ellenőrzés lefolytatása érdekében az eljáró hatóság felé jelzi.”

A kérelem benyújtásával tudomásul veszem, hogy a fent említett jogszabály értelmében ingatlanomon hatósági ellenőrzést végezhetnek a rendeletben megjelölt hatóságok.

 

Várpalota, 2022. .………….(hónap)……(nap)

 

..……………………………………………..

                                                                                                                                                                                           Kérelmező aláírása

 

Kérjük, a kérelemhez csatolni bármely, a ténylegesen kialakult állapotot igazoló okiratot (tervrajz, építési engedély, használatbavételi engedély, hatósági bizonyítvány stb.).

A kérelem word formátumban az alábbi linkre kattintva tölthető le:

Hat_biz_kerelem_