Pénzügyi iroda
2017-04-10
in Irodák
Vezetője: Szabó Mónika
Telefon: +36-(88)-592-664
E-mail:
szabo.monika(kukac)varpalota.hu
Az iroda alapvető feladatai:
- Ellátja az Önkormányzat gazdálkodásával kapcsolatos alapvető feladatokat. Figyelemmel kíséri az önkormányzat gazdasági folyamatait. Meghatározza a szükséges adatszolgáltatási kötelezettség tartalmát, javaslatokat dolgoz ki, teljesíti az előírt adatszolgáltatásokat. A kapott adatokat rendszerezi, csoportosítja. Az önkormányzat pénzügyi, gazdasági terveit előkészíti, végrehajtja és pénzügyileg lebonyolítja.
- Az önkormányzati intézmények működéséhez biztosítja a pénzügyi feltételeket. Kialakítja saját, valamint az intézmények számviteli rendjét. Biztosítja a beszámolási rendet. Kialakítja a hivatal bizonylati rendszerét, elkészíti a beszámolókat.
- Az iroda feladatkörébe tartozóan gondoskodik a Képviselő-testület bizottságainak és részönkormányzati döntéseinek hatályosulásáról (postázás, intézkedések megtétele).
- Közreműködik a közbeszerzési törvényből, valamint a közbeszerzési szabályzatból adódó feladatok ellátásában, az Önkormányzat, a Hivatal és a Várpalotai Többcélú Kistérségi Társulás közbeszerzési ügyeiben.
- Pénzügyi tevékenység, intézményfinanszírozás.
- Elkészíti az Önkormányzat és a Várpalotai Többcélú Kistérségi Társulás gazdasági programtervezeteit, a költségvetési rendelet és a kapcsolódó rendeletek tervezetét. Az elfogadott költségvetésről és egyéb gazdasági folyamatokról, pénzügyi teljesítésekről információt szolgáltat a jogosultak részére. Szükség esetén előkészíti az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet-tervezetet.
- Elkészíti a beszámolók és a zárszámadás tervezetét, ennek keretében elszámol a normatív költségvetési hozzájárulásokkal.
- Gondoskodik a jogszabályon alapuló adatszolgáltatásról.
- Biztosítja a módosított teljesítés szemléletű kettős könyvviteli nyilvántartások vezetését.
- Elkészíti a Hivatal számlarendjét. Kezeli az önkormányzat és a többcélú kistérségi társulás számláit.
- Figyelemmel kíséri az önkormányzati intézmények folyószámláit, szükség esetén javaslatot tesz a problémák kezelésére.
- Biztosítja az önkormányzati intézmények pénzellátását.
- Közreműködik az átmenetileg szabad pénzeszközök biztonságos befektetésében.
- Üzemelteti a házipénztárt és teljesíti az önkormányzat kifizetéseit.
- Folyamatosan nyilvántartja az önkormányzat kintlévőségeit, kezdeményezi a hátralékok behajtását.
- Javaslatot dolgoz ki az önkormányzatot érintő pénzügyi, gazdasági ügyekben, bevételi javaslatokat dolgoz ki az önkormányzat gazdálkodásához.
- Gondoskodik a Várpalotai Kistérség Többcélú Társulás és a Térségi Népjóléti Gondozási Központ pénzügyeinek teljes körű intézéséről (normatíva igénylés, beszámoló, zárszámadás, pénzügyi jelentések elkészítése, házipénztár kezelése, utalás, kontírozás, könyvelés)
Közzététel területén:
- Megnevezi a költségvetési szerv által ellátott feladathoz kapcsolódó mutatókat (feladat-, teljesítmény-, kapacitás-, hatékonyság- és eredményesség-mutatók).
A közzététel módja: a nyilvánosság számára elérhető módon
Első közzététel: 2005. január 01. - Gondoskodik a költségvetési szerv éves szakmai teljesítményének bemutatásáról és értékeléséről.
Közzététel módja: a nyilvánosság számára elérhető módon
Közzététel: évente május 31-ig - Az államháztartás pénzeszközei felhasználásával, az államháztartáshoz tartozó vagyonnal történő gazdálkodással összefüggő
- a nettó 5 millió Ft-ot meghaladó
- árubeszerzésre, építési beruházásra, szolgáltatás-megrendelésre, vagyonértékesítésre, vagyonhasznosításra, vagyon vagy vagyoni értékű jog átadására, valamint koncesszióba adásra vonatkozó szerződéseket, az adatokban történt változást közzéteszi.
Közzététel módja: a helyben szokásos módon
Közzététel: a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül